ALUMNADO CON TRASTORNO DE ESPECTRO AUTISTA

Podedes atopar enlaces sobre os seguintes aspectos:
CONCEPTO, DETECCIÓN E SINAIS DE ALERTA
GUÍAS FAMILIAS
GUÍAS PROFESORADO
SÍNDROME DE ASPERGER
COMUNICACIÓN ALTERNATIVA
TRABALLAR AS EMOCIÓNS
XOGOS E LECER
TEORÍA DA MENTE
ENLACES
GUÍA PARA INFORMAR AS PERSOAS CON AUTISMO
CONTOS
VIDEOS
VARIOS
CONCEPTO, DETECCIÓN E SINAIS DE ALERTA | ||
![]() | Material realizado pola Federación Autismo Andalucía con aclaracións de múltiples dúbidas que poden xurdir sobre os TEA | |
![]() | Post de Autismo Madrid no que se explican os principais hitos da evolución dunha persoa desde os catro meses ata os catro anos. Non pretende ser un exame, senón un punto de referencia dos síntomas do autismo | |
![]() | Imaxe cos síntomas dun trastorno TEA | Síntomas do autismo |
![]() | Presentación de Anabel Cornago | |
![]() | Documento informativo para as familias que forma parte dunha Guía Práctica Clínica elaborada polo Ministerio de Sanidade | |
![]() | Guía de detección dos alumnos con TEA na Educación Infantil: guía para o profesorado desta etapa educativa que ten a finalidade de contribuír á difusión dos sinais de alerta do Trastorno de Espectro Autista co fin de detectalo en idades temperás | |
Documento elaborado pola psicóloga e logopeda de Autismo Burgos | ||
![]() | Páxina de Autismo.org con escalas, cuestionarios e listas de verificación para diagnosticar posibles trastornos xeneralizados do desenvolvemento Guía de Autismo Burgos | |
Lista de verificación de autismo agora con pictogramas, realizada por Anabel Cornago | ||
Video cos principais signos de alerta que nos poden indicar que o noso fillo ten un trastorno de espectro autista Documento de la Universidad de Murcia |
GUÍAS FAMILIAS | ||
![]() | Guía básica da Universidade de Salamanca para familias de nenos que acaban de recibir un diagnóstico de autismo | |
![]() | Manual coa información crítica que necesita a familia cando recibe un diagnóstico de autismo | |
Esta guía presenta as características das persoas con autismo e aporta estratexias para a intervención, especialmente no contexto familiar | ||
![]() | Guía que pretende servir como recurso ás familias que recentemente recibiron un diagnóstico de autismo para algún dos seus fillos | |
Interesante documento de Anabel Cornago con pautas para o día a día Revisión del documento anterior completada con ejemplos prácticos, realizados por la misma autora | ||
![]() | Ir a la peluquería Ir al dentista | Material editado por autismo Andalucía: Colección de materiais que pretenden ofrecer pistas útiles a familiares e profesionais que traballan con persoas con TEA en actividades da vida cotiá |
Problemas de hiperselectividade alimenticia | Documento que tenta evitar a fixación a algúns alimentos que presentan algúns nenos autistas, así como dar pautas para traballar a incorporación de novas texturas, sabores e temperaturas Interesante guía que pretende orientar y dar soluciones prácticas a las familias y profesionales que trabajan con niños con Trastorno de Espectro Autista a la hora de abordar con éxito los problemas de alimentación que con frecuencia suelen mostrar estos niños. Publicado por AutismSpeaks y traducido por Catalina Berry. Se dirige exclusivamente a los abuelos, pero resulta igualmente de gran interés para las familias y profesionales. |
GUÍAS PROFESORADO | ||
Decálogo del profesional dedicado al autismo | Decálogo publicado en Autismo Madrid no que Theo Peeters sinala cales deberían ser as características do profesorado que traballa con alumnado autista | |
![]() | Guía de intervención dirigida al alumno con autismo | Guía que pretende explicar as necesidades educativas do alumnado con autismo e dar resposta ás necesidades que presentan |
![]() | Guía para la atención educativa de alumnos y alumnas con trastornos del espectro autista | Información sobre o TXD e pautas de intervención para o profesorado |
![]() | Trastornos generales del desarrollo | Manual de atención ao alumnado con necesidades específicas de apoio educativo derivadas do trastorno xeneralizado do desenvolvemento |
![]() | Un viaje a la vida a través del autismo | Guia para o profesorado que pretende dar unha serie de orientacións nos temas principais para unha educación inclusiva do alumnado con autismo |
![]() | Alumnado con trastornos xeneralizados do desenvolvemento | Guía con características propias deste alumnado e as pautas e estratexias a seguir |
![]() | Trastornos Generalizados del desarrollo. Atención educativa | Guía de Murciadiversidad sobre os trastornos do espectro autista |
![]() | Los trastornos de espectro autista | Volume 1 da colección publicada sobre TEA pola Junta de Andalucía |
![]() | TGD: Prácticas educativas y recursos didácticos | Volume 3 da colección publicada sobre TEA pola Junta de Andalucía |
Educautisme. Competencias e interacciones sociales | Proxecto que trata de responder ás necesidades de formación de profesionais vinculados ao autismo | |
Educautisme. Problemas de comportamiento | ||
Experiencia con el autismo | Documento elaborado polo EOE de La Rioja con moita información e materiais | |
Estratexias simples que funcionan | Pautas para profesorado de Brenda Smith Myles et al | |
![]() | Cómo trabajar el volumen de voz | Material realizado por Anabel Cornago, Ángeles Broch y Ana Mª Porras para traballar o tono e o volume da voz |
Intervención educativa en el alumnado con trastorno autista | Documento elaborado por Francisco Tortosa no que se dan pautas sobre o que os centros educativos poden facer polo alumnado con TEA | |
Prevención de conductas desafiantes en la escuela infantil | Material da Fundación Educación y Desarrollo | |
![]() | Adaptaciones curriculares en la etapa infantil para alumnos con trastorno grave del desarrollo | Documento realizado polo Equipo Específico de Trastornos del Desarrollo del MEC |
![]() | Orientaciones pedagógicas para la inclusión de niños con autismo menores de seis años | Material da Fundación Rompiendo Barreras de Colombia |
![]() | Guía para la integración del alumnado con TEA en Educación Primaria | Entrada publicada no blog "En mi familia hay autismo y mucho más" na que se explica cómo debería ser un cole no que se escolarizaran alumnos con autismo |
Estrategias para el recreo | Documento con pautas e estratexias para levar a cabo co neno con autismo durante o tempo de recreo | |
Proyecto de patios y comedores | Proxecto "Un recreo divertido" da integradora social en prácticas do CEIP "Enrique Tierno Galván" (Madrid) | |
Organización de recreos y comedor para la atención a alumnos TGD | Programa do CEIP Europa (Pinto-Madrid) que pretende estructurar o tempo que os nenos con TGD pasan no recreo e no comedor | |
![]() | Material editado por autismo Andalucía: Colección de materiais que pretenden ofrecer pistas útiles a familiares e profesionais que traballan con persoas con TEA en actividades da vida cotiá | |
Materiales | Materiais recompilados por ANA (Asociación de Navarra de Autismo) para traballar condutas, historias sociais, a teoría da mente, etc |
SÍNDROME DE ASPERGER | ||
![]() | El síndrome de Aperger | Guía Específica para o entorno educativo |
Educando a niños con síndrome de Asperger | 200 consellos e estratexias sobre temas cotiás | |
Descubrir el Asperger | Guía de Ramón Cererols na que tenta explicar, a través da súa propia experiencia persoal, as características deste síndrome | |
El síndrome de Asperger. Intervenciones psicoeducativas | Guía con pautas para as persoas con síndrome de Asperger | |
Síndrome de Asperger: una guía para los profesionales de la educación | Guía realizada por Mercedes Belinchón et al. na que se indican as características psicolóxicas das persoas con este síndrome; as claves educativas e se dan pautas para a detección | |
Sindrome de Asperger. Estrategias prácticas para la clase | Guía que explica as características do Síndrome de Asperger, comenta os recursos educativos e as posibles dificultades que poden experimentar na escola. Elaborada polo Departamento de Educación do Concello de Leicester (Gran Bretaña). Traducido por Ana Bolullo (Pana-Cádiz) e adaptado por Jesús Jarque García | |
![]() | Un acercamiento al síndrome de Asperger: una guía teórica y práctica | Guía elaborada polo Equipo Deletrea na que se achega información relativa a este trastorno |
![]() | El Síndrome de Asperger. Respuesta educativa | Volume 2 da colección publicada sobre TEA da junta de Andalucía |
Estratexias simples que funcionan | Guía con consellos para o profesorado de alumnado con síndrome de Asperger, Autismo de Alta Funcionamento e discapacidades relacionadas. Realizada por Brenda Smith Myles, Diane Adreon e Dena Gilitz | |
Intervención educativa en alumnos con autismo de alto funcionamiento | Ponencia de María Merino | |
Síndrome de Asperger: Guía práctica para la intervención en el ámbito escolar | Interesante y útil documento editado por la Asociación Sevillana de Síndrome de Asperger y realizado por Margarita Coto Montero, psicopedagoga del centro Hans Asperger de Sevilla de dicha asociación. | |
El día a día de un chico con Asperger | Manual de instrucións con pictogramas das actividades cotiás dunha persoa desde que se levanta ata que se deita, realizado por Aurora Garrigos, nai dun chico con Asperger |
COMUNICACIÓN ALTERNATIVA | ||
![]() | Enlace | Páxina deste blog sobre este tema |
Cántame un cuento | Cancións con letras graciosas e educativas adaptadas aos pictogramas de ARASAAC ou contadas con rima. Podedes acceder a elas gratuitamente en youtube |
TRABALLAR AS EMOCIÓNS | ||
![]() | Las emociones paso a paso | Material elaborado por Anabel Cornago onde se recompilan exercicios, pautas, consellos e material de traballo sobre as emocións |
![]() | O libro das emocións | Libro interactivo para traballar as emocións |
![]() | Juego de los gestos faciales | Xogo interactivo para traballar os xestos e as emocións |
![]() | Juego de los sentimientos | Material realizado por Juana Mª Bayo con pictogramas de ARASAAC |
Aprender las emociones a los niños y niñas autistas | Documento elaborado por Manuel Ojea para traballar as emocións (alegria) co alumnado con autismo | |
![]() | Emociones en niños y niñas autistas: Programa de desarrollo de la comprensión social | Documento elaborado por Manuel Ojea para axudar a traballar as emocións no alumnado con autismo |
Emociones todo | Enlace ao blog de Anabel Cornago con moito material para traballar as emocións |
XOGO E LECER | ||
![]() | Libro del restaurante | libro elaborado por ARASAAC para servir de apoio cando se vai comer fóra |
![]() | Libro de ocio 1 Libro de ocio 2 | Libros elaborados por ARASAAC para servir de apoio á comunicación no tempo de lecer |
![]() | El libro del juego | material elaborado por Anabel Cornago, nai dun neno con autismo, con exercicios e estratexias que levou a cabo para lograr interacción, xogo funcional, atención conxunta, modificación de condutas inadecuadas...... co seu fillo |
TEORÍA DA MENTE | ||
![]() | Teoría de la Mente | Libro realizado por Anabel cornago sobre como traballar paso a paso a teoría da mente |
Teoría de la mente | Enlace á sección sobre este tema da páxina de ARASAAC. Conta con numerosas actividades |
ENLACES | ||
![]() | Autismo de la A a la Z | Indice de blogs e foros de fala hispana, relacionados co autismo e algo máis |
![]() | Agrega 2 | Recompilación de material dixital educativo e interactivo para alumnado con autismo |
Aulautistas's Weblog | Páxina con cantidade de información, estratexias e minitrucos para traballar con alumnado autista | |
![]() | Autismo en red | Portal con recursos para autismo para as familias, os profesionais e as persoas con TEA |
Confederación Autismo España | Entidade sen ánimo de lucro que agrupa e representa a outras entidades que traballan especificamente con persoas con TEA e a súa familia. Pretende apoiar a este colectivo co propósito de mellorar a calidade de vida das persoa con TEA e as súas familias | |
![]() | Do2Learn | Páxina en inglés con cancións, xogos, pictogramas, calendarios, etc. A pesar de que hai que salvar o escollo do idioma, é moi aproveitable para traballar co noso alumnado nas actividades cotiás e, incluso, na clase de inglés |
![]() | El sonido de la hierba al crecer | Interesante blog de Anabel Cornago con moito material |
![]() | iAutism | Páxina que da a coñecer como usar os teléfonos móbiles e táctiles tipo iPhone e os dispositivos táctiles tipo iPod touch ou iPad e os seus homólogos baseados en Android e outros sistemas para mellorar a aprendizaxe, a comunicación e o lecer das persoas con TEA |
Intervención psicopedagógica en TEA | Páxina del EOEP TGD de Cáceres con moita información de interese | |
![]() | iSecuencias La BiblioTEA | Aplicación de aprendizaxe para nenos con autismo baseada en cen secuencias representadas por seis personaxes.Está dispoñible para iPad. Na aplicación trabállanse catro áreas xerais: Hábitos de autonomía, eventos ou actividades lúdicas, situacións cotiás, emocións producidas por algo que ocorreu previamente Recompilación de materiais e recursos realizada por unha familia desde o momento do diagnóstico de trastorno de espectro autista da súa filla |
![]() | Leo con Lula | Enlace deste blog que te leva a esta páxina enfocada a traballar o método de lectura global con persoas con trastorno de espectro autista |
![]() | Planeta Visual | Recurso de apoio na planificación da intervención educativa en autismo a partir do Inventario de Espectro Autista (Rivière, 1997) |
![]() | Programa Elige 2.0 | Aplicación informática de axuda para a estruturación temporal do alumnado con Trastornos do Espectro Autista elaborada por autismo Burgos |
![]() | Pictograma Room | Conxunto de videoxogos educativos deseñados para traballar áreas claves do desenvolvemento de persoas con autismo |
![]() | Revista En sentido figurado | Miniespecial de Autismo |
![]() | Wikitea Liceo de Castilla | Wiki sobre autismo elaborada por profesorado deste centro en colaboración con autismo Burgos con información para profesorado, alumnado e familias |
![]() | Navegador Zac Browser | Navegador especialmente desenvolvido para nenos con autismo |
Trastorno del espectro autista | Blog de Manuel Ojea con información e enlaces a materiais sobre este trastorno | |
![]() | Zac Picto | Ferramenta multimedia baseada en pictogramas creada para axudar a organizarse e a estruturar as actividades de xeito visual, ideada para pais, profesionais e todos aqueles relacionados con persoas con trastornos do espectro autista |
ACERCA DO MEU AUTISMO | ||
![]() | Soy Especial Soy Especial: Fichas de trabajo | Informando aos nenos e nenas con autismo sobre o seu trastorno |
Acerca de mi autismo | Libro de Jim Sinclair, unha persoa con autismo que nos conta persoalmente o que este síndrome lle causa | |
![]() | Cómo explicarle a un hijo y a sus compañeros que es el autismo | Libro de Anabel Cornago que pretende explicarlle aos nenos con autismo e aos seus compañeiros da clase en que consiste este sindrome |
![]() | Mi hermano tiene autismo | Publicación de Ana González y Victoria Labat que tenta explicar que é o autismo aos nenos de entre seis e sete anos |
![]() | Mi hermano tiene autismo | Publicación de Ana González e Victoria Labat que tenta explicar o autismo a nenos de entre catro e cinco anos |
![]() | Soy un niño con TGD | Conto que tenta explicar as características propias das persoas que teñen este trastorno e ofrece unha serie de estratexias |
CONTOS | ||
![]() | El cazo de Lorenzo | Un conto metafórico para falar das diferencias dos máis pequenos |
![]() | Dicen de él Cuidando a Louis | Bonito conto sobre as diferencias e a aceptación das persoas tal como son Libro sobre a inclusión educativa dun neno con TEA |
![]() | El calzoncillo de José | Conto para deixar os pañais adaptado PICTOGRAMAS |
![]() | Cuentos para aprendices visuales | Proxecto sen ánimo de lucro que consiste na creación, produción, distribución e difusión de contos infantís para nenos con necesidades especiais de aprendizaxe. Os contos están adaptados a pictogramas e están desenvolvidos especialmente para nenos con TXD |
![]() | Cuentos y canciones con pictogramas | |
![]() | Todos somos diferentes | |
Cuentos de sensibilización sobre el autismo | Recompilación bibliográfica sobre contos que tratan o tema do autismo | |
![]() | Publicación de Wendy Preciado dirixida á promoción da inclusión dos nenos con autismo nas escolas |
VIDEOS | ||
![]() | El viaje de María | Curtametraxe de animación realizado polo debuxante Miguel Gallardo, pai dunha filla con autismo |
![]() | Mi hermanito de la luna | O autismo visto desde a perspectiva dunha nena que é irmá dun neno autista |
![]() | Arthur: George y la pieza de puzzle perdida Caillou explica cómo se siente un niño con autismo Academia de especialistas | Capítulo de Arthur no que George nos presenta a Karl, un neno con Sindrome de Asperger Explica dun xeito ameno as habilidades especiais que teñen moitas persoas con autismo e que non sempre son comprendidas cando se ven dende fóra. |
VARIOS | ![]() |
Carta de Derechos de las personas con Autismo | |
Que nos pediría una persona con TEA | |
10 cosas que le pediría un niño autista a un médico | |
Accións contra os mitos do autismo | Porque autismo non é sinónimo de persoas indiferentes e infelices que viven illadas no seu mundo porque son incapaces de sentir. Coñece OS MITOS DO AUTISMO |
Máis cousas:
Comunidad virtual TGD: punto de encontro para profesionais que traballan con alumnado con TXD en colexios e institutos
Material , traducido por Juanma Cano, para traballar a conversación (máis información en primeiras conversacións 1 e primeiras conversacións 2) de El sonido de la hierba al crecer
Hasta la luna ida y vuelta 2: recompilación de enlaces
Materiales educativos para alumnado con TEA: recompilación realizada por Manuel Ojea con numerosos enlaces
TEA: Personas con capacidades diferentes: páxina de Manuel Ojea
Educación inclusiva: Personas con TEA: material del ITE sobre personas con TEA con información recogida por profesionales especialistas
Traballamos en equipo: wiki de Mará Vela e Eva García
TEAyudamos: programa del Hospital Universitario de Fuenlabrada, destinado principalmente a la población infantil susceptible de beneficiarse del uso de comunicación aumentativa
TEAyudamos: programa del Hospital Universitario de Fuenlabrada, destinado principalmente a la población infantil susceptible de beneficiarse del uso de comunicación aumentativa
Enlace ás entradas deste blogue coa etiqueta TEA
Comentarios
Publicar un comentario
Non esquezas deixar o teu comentario