COMO MELLORAR A ATENCIÓN DO NOSO ALUMNADO?
A falta de atención do alumnado nas aulas é unha das queixas máis frecuentes do profesorado. E é que nos últimos anos incrementouse notablemente o número de alumnos con TDAH, pero tamén o número de alumnos que, sin existir ningún problema diagnosticado, amosan dificultades nese aspecto.
A atención é unha capacidade básica e fundamental para desenvolver con éxito gran parte das tarefas escolares.
Nesta entrada preténdese dar unha serie de estratexias para o profesorado, así como propoñer unha serie de xogos e actividades encamiñados a reforzala.
Como podemos mellorar a atención na clase?
- Comezando a explicar unha vez teñamos asegurada a atención de toda a clase.
- Iniciando a explicación utilizando recursos que capten a atención do noso alumnado: preguntas, exercicios prácticos...
- Captando a atención do alumnado mediante a variación de estímulos: orais, visuais, escritos...
- Utilizando apoios visuais para transmitir mensaxes (esquemas, videos, imaxes…)
- Enfatizando determinados aspectos do discurso cambiando o ton da voz, xesticulando…
- Realizando explicacións orais breves e alternándoas coa actividade do alumnado (tarefas no caderno, saír ao encerado...)
- Preguntando con frecuencia si entenden o que se lles explica
- Utilizando distintas actividades para conseguir un mesmo obxectivo.
- Utilizando as TIC como apoio ás tarefas propostas debido a que lle resultan moi motivantes, facilitan o traballo en grupo e implican a interacción do alumnado cos contidos a traballar.
- Presentando os contidos de distintas maneiras co fin de evitar a monotonía.
- Reforzando positivamente, e a miúdo, as situacións nas que o alumnado presta atención.
- Relacionando os novos contidos cos xa aprendidos.
- Traballando co alumnado con déficit atencional estratexias de autocontrol e autoinstrucións.
- Advertindo ao alumnado distraído de xeito individual, chamándolle polo seu nome ou mediante unha advertencia persoal privada (achegarnos a súa mesa, tocarlle no ombro) mentres seguimos a explicación.
- Detectando aqueles elementos que poidan distorsionar a atención do alumnado e eliminándoos.
- Colocando cerca do profesor aos alumnos que amosen máis dificultades.
- Detectando as estratexias que nos funcionan mellor co grupo co fin de botar man delas cando o consideremos necesario (a última hora, cando estean especialmente cansos).
Actividades encamiñadas a reforzar a atención
As mesmas pautas en formato pdf
Fichas para mejorar la atención: varias fichas con exercicios para traballar a atención de Orientación Andújar
Atender para aprender: interesante documento con estratexias do CEIP "Martina García" da Comunidade de Madrid
Pautas y actividades para trabajar la atención: documento do Departamento de Orientación do Colexio San Gabriel de Madrid
Atención: entrada de Aula PT con enlaces a actividades para potenciar e estimular a atención
Seguimos trabajando la atención: entrada do blog La carpeta de Olga
Autoinstrucciones en la resolución de problemas: documento realizado a partir do anterior que se pode descargar en formato word editable
Prevenir problemas de atención: pautas para as familias de Jesús Jarque García
Fontes: artigos de Juan Vaello Orts e de Isabel Orjales
Fontes: artigos de Juan Vaello Orts e de Isabel Orjales
Comentarios
Publicar un comentario
Non esquezas deixar o teu comentario